Marți, 21 martie, în Sala Senat a UMF Iași, a avut loc festivitatea de premiere a concursului „Antibioticele Salvează vieți – Folosește-le cu responsabilitate”, inițiat de compania “Antibiotice” în parteneriat cu Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) „Grigore T. Popa” Iași.
Un juriu compus atât din membri ai UMF Iași, cât și ai companiei “Antibiotice”, a avut dificila misiune de a alege trei din cele zece proiecte înscrise în concurs – campanii de responsabilitatea socială cu o temă de impact asupra întregii populații: utilizarea rațională a antibioticelor .
“Mi-a fost extrem de greu să aleg, în principiu notele nu spun exact care este valoarea dumneavoastră. Părerea mea este că toți ați fost de 10, pentru că în fiecare dintre producțiile dumneavoastră s-au simțit dăruirea, entuziasmul și chiar abilitățile în cunoașterea științifică a unor probleme dificile. Tematica rezistenței la antibiotic nu este la îndemâna unui student, chiar dacă este în ultimii ani de pregătire în universitate”, a punctat prof. univ. dr. Doina Azoicăi, unul dintre membrii juriului.
“Aceste campanii destinate educației publicului larg, pentru afecțiuni în care se folosesc medicamente cu prescripție cum sunt si antibioticele, trebuie avizate de <Agenția națională a medicamentului>. Legea publicității la medicamente are un capitol separat de educație medicală, tocmai pentru ca experți în diverse domenii terapeutice să valideze mesajele noastre. Deși toate proiectele voastre au fost foarte creative, totusi le-am diferențiat in procesul de evaluare pe cele care vor putea fi utilizate în final în campanii de educare pentru consumator”, a explicat și directorul medical al companiei “Antibiotice” Mihaela Moșneguțu.
Premiul I a fost acordat echipei alcătuite din Oana Maria Butnaru, studentă în anul III la Facultatea de Medicină Dentară și de Răzvan Caliga, student în anul III, de la Facultatea de Farmacie. “Proiectul nostru a fost reprezentat de un website, un spot video și trei postere. Ne-am gândit că site-ul ar putea fi un fel de portal distribuit publicului larg, de aceea informațiile postate sunt într-un limbaj cât mai accesibil”, a mărturisit Oana Maria Butnaru. Ambii câștigători au primit din partea companiei “Antibiotice” câte o tabletă.
Premiul al II-lea a fost câștigat de echipa compusă din trei studente în anul VI la Facultatea de Medicină Generală: Florina Cristina Vîrnă, Ana Străinu și Andreea Marin, care au creat, regizat și au fost protagonistele a patru filmulețe de promovare și un afiș. “Când am auzit de acest concurs, mi-am zis că se mulează perfect pe ceea ce vrem noi să facem, adică să educăm”, a explicat medicinista Florina Cristina Vîrnă. Câștigătorii premiului al II-lea au primit câte un smartphone.
Premiul al III-lea – un mp3 player, a fost primit de către Ana Maria Scutaru, studentă în anul IV la Facultatea de Farmacie, care a creat un clip foarte apreciat de membrii juriului.
Atât amfitrionii – prof.univ dr. Monica Hăncianu, conf.univ. dr Mihai Danciu – prorectori ai UMF Iași, prof. univ. dr. Monica Silvia Tatarciuc – de la Facultatea de Medicină Dentară, prof. univ. dr. Luminița Agoroaei, de la Facultatea de Farmacie, prof. univ. dr. Doina Azoicăi – de la Facultatea de Medicină Generală, cât și reprezentanții companiei Antibiotice , împreună cu directorul medical – doamna Mihaela Moșneguțu, au ținut să felicite toți studenții care au participat la concurs.
“Ați identificat aspecte importante sau care merită comunicate referitoare la utilizarea rațională a antibioticelor, iar creativitatea dumneavoastră nu are margini. Încă o dată, s-a dovedit că echipele interdisciplinare au performat, realizând cele mai atractive proiecte”, s-a adresat participanților prof. univ. dr. Monica Hăncianu, prorectorul responsabil cu relațiile internaționale și parteneriate academice.
Conf. univ. dr. Mihai Danciu, prorectorul responsabil cu studiile universitare, a precizat că i-ar fi plăcut să vadă un număr mai mare de participanți și le-a transmis studenților că ei “vor fi viitorii profesioniști care vor transmite un mesaj, care trebuie să contrabalanseze neprofesioniștii care invadează media cu mesaje nesusținute știintific”.
Directorul medical al “Antibiotice” a amintit că ideea concursului a venit tot de la studenți – membri ai asociaților studențești de la UMF Iași și a precizat că, în perioada următoare, experți în comunicare din cadrul companiei pe care o reprezintă vor lucra la implementarea unei campanii de promovare a utilizării raționale a antibioticelor care să integreze cele mai bune elemente din toate proiectele înscrise la concurs și care să respecte legislația în domeniu.